woensdag 24 augustus 2011

Freezing op de zoutvlaktes en in de jungle

Nog even snel een berichtje voordat ik er vrijdag weer ben!

Na de machu picchu zijn we eerst naar Puno gegaan, das een plaatsje aan het Titikakameer. Er was niks bijzonders aan Puno, maar vanuit daar kon je makkelijk een tourtje doen naar het meer en de eilandjes. Zijn naar zogenaamde floating islands geweest, die de mensen van riet maakten en er zogenaamd nog op woonden. Daar trappen wij dus niet in haha. Hun kleren waren iets te fel van kleur voor een handwasje.

Volgende dag op weg naar La Paz. Grens oversteken ging best makkelijk, busje uit, stempel halen in Peruaans kantoortje, grens overlopen en stempel halen in Boliviaans kantoortje en hop de bus weer in. Ook moesten we nog even van bus veranderen over de grens.Eindelijk kregen we onze eerste rotte bus met bagage op het dak en oude vrouwtjes met kippen op hun schoot. Dat was dan ook eigenlijk de enige helaas. Ik had verwacht dat de bussen bijna uit elkaar zouden vallen hier in Bolivia maar ze waren allemaal prima eigenlijk,

Koeien OP een bus
We zijn maar 1 dag in La Paz geweest, gewoon een grote stad met een paar pleinen en museas maar niet zo bijzonder. Wel hadden ze er een uitbarsting aan souvenirwinkeltjes, zo veel dat we er stress van kregen en niet konden kiezen. Het is wat. Het hostel had chille hangmatten dus nadat we de stad rond hadden gelopen hebben we daar lekker gelegen tot we weer naar de bus moesten naar Uyuni. Op het busstation was het nog even een beetje scary,want de stroom die viel uit en het werd al donker...ineens doken er overal politiemannetjes op en zeiden dat we op onze tassen moesten letten..Gelukkig konden we snel de bus in en het donkere busstation achter ons laten. We kregen toch nog even iest onsmakelijks voorgeschoteld...dooie koeien bovenop een bus gebonden!? WTF!!! Ik dacht echt zie ik dat nou goed, zijn dat koeien? Ja dus, ieeuw, hak ze dan eerst in stukjes en vervoer ze dan in een diepvrieskist ofzo...

Hobbelend naar Uyuni
We hadden ons voorbereid op een busrit from hell, hobbelig en ijskoud, volgens de lonely planet. Ook dit viel weer mee, dat boek overdrijft wel vaker. In bolivia doen we dan ook lekker zonder. We hadden een dekentje en de verwarming stond aan dus koud was het niet. Hobbelig wel, halverwege was de weg niet meer verhard en zat je lekker op je stoel te shaken. Lin kon nog aardig slapen, ik helemaal niet, dus dan maar de ipod op en wachten. De ramen waren helemaal bevroren dus we hadden ook geen id waar we waren. Ineens stopte de bus en iedereen dacht hu zijn we er al? Zowaar een kwartier te vroeg! Eenmaal uit de bus was het lekker freezing, graadje of 5 dnek ik om 7 u sochtends. Op de kamer van het hostel stond een kacheltje dus we konden zo ons lekker warme bedje in en slaaapen!
In uyuni was echt geen bal te doen dan een tour regelen naar de zoutvlaktes. Dat was echt suuupermooi, echt raar, lijkt net of je op een groot meer staat, maar het is dus zout. De 1e nacht sliepen we in een zouthotel en de 2e nacht op 5000m hoogte, freezin!

Frozen jungle
Na Uyuni naar Samaipata gehobbeld, een plaatsje in de soort van jungle 3 uur voor Santa Cruz. We dachten lekker een paar daagjes chillen in de zon...niet dus....we hadden net de pecht dat toen wij er waren de winter nog even leuk ons kwam pesten met bewolkt en 10 graden...bah! Gingen we een wndeltocht in de jungle doen, lag er ijs op de blaadjes! bizar! hoezo climaat verandering! want dat is dus echt niet normaal dat het daar vriest.

Buenos Aires Baby!
Na een dagje in Santa Cruz, de grootste stad vasn bolivia aan de kant van brazilie zijn we doorgevlogen naar buenos aires. Dus vandaag even sightseen, shoppen en vanavond uit eten, in een restaurant met de lekkerste steak van BA, compleet met champagne!

De vluchtnummers voor de liefhebber:
JJ8005     25AUG   EZE GRU       1545 1825
JJ8070     25AUG   GRU FRA       2155 1430+1
KL1768   26AUG   FRA AMS       1545 1700

En dan zit het er alweer op....veeeel te snel gegaan, ik wil nog niet naar huis!

chaooo

1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

2. Hey Suus!!!!
    Weer mooie verhalen... :)
    Moet echt heel raar zijn denk..om te bedenken dat je straks weer in NL zit..Maar wel met een lading super gave ervaringen en herinneringen. Alvast goede reis terug..en geniet nog vd laatste daagjes!!! In NL snel meeten :)