woensdag 1 juni 2011

Ik leef weer! johoe!

release the crazyness!
Het werd onderhand tijd tijd zeg dat ik weer beter ben! Ben gewoon 6 weken ziek geweest. Waarvan niet de hele tijd heel erg ziek, maar wel niet lekker in mn vel en toen kwam er ook nog eens last van mijn darmen bij door die verrotte antibiotica....dikke week op de plee gehangen....maar dat is nu allemaal voorbij gelukkig! Gister nog even naar de dokter geweest om de laatst bloedtest te checken en die was ok :) Ik voel nog steeds wat in mijn rug, maar dat kan een maand duren voordat het weg is. Ik mag voorlopig geen heavy exercise doen volgens de dokter, whaha, niet dat ik dat van plan was om te gaan sporten :P
Zo lag ik er bij, zielig he ;)

Door dit alles ben ik er wel achter gekomen dat Santiago echt alleen maar om de feestjes draait en dat er buiten dat niet zo heel veel te doen valt als je daar niet aan mee kunt doen. Ja je kunt natuurlijk altijd wel met vrienden afspreken, naar het park, shoppen of naar de film wat je in nederland ook doet. Maar toch mist er nog iets wat je overdag kunt doen hier.

Scriptie en master
Maar ondanks dat vermaak ik me nog prima hoor. Én het grote voordeel van die weken ziek zijn is dat ik al een heeel eind ben opgeschoten met mijn scriptie! Hoef alleen nog wat structuurdingen aan te passen en natuurlijk het spaans....daar ben ik nog steeds geen ster in in schrijven in het spaans. Dus ik laat hem mooi door iemand nakijken hier, dan komt het goed!
Ondertussen heb ik me ook aangemeld voor de master Journalistiek en Organisatie. Ik weet nog steeds niet of dat het nou wel echt is wat ik wil gaan doen, ik vind het iig veeel interessanter dan al die literatuur en taalkunde vakken van Spaans. En uiteindelijk kun je doen wat je wilt als je maar je papiertje hebt! Dus daar gaan we voor volgend studiejaar. Moet nog wel even 2 vakken inhalen van Spaans maar dat moet ook goed komen.

Dansjes
Grr
Vorige week had de dokter al gezegd dat ik waarschijnlijk al beter was, dus ik vertrouwde op hem en heb afgelopen weekend vast voorzichtig gevierd dat ik beter ben!Ik kon het echt niet aan nog een heel weekend saai binnen zitten! Dus vrijdagavond zijn we naar Felipe, Robes en Alejandro gegaan die ergens in República uithingen, das de studentenbuurt zeg maar. Eerst daar ergens in een aftandse kroeg gehangen, toen naar een feestje in een ´casa abandonada´, een kraakpand dus. We waren er nogal vroeg dus er was nog niet zoveel aan. Zijn daar een uurtje gebleven en toen in een een of andere club beland in Vitacura, 20 min met de taxi ofzo...oeps beetje duur maarja. Daar leuk dansjes gedaan op natuurlijk de Black Eyed Peas en andere internationale hits :P haha dat klinkt wel heel oubollig! Het was iig geen regeaton dit keer.

Piratas!
Zaterdag zijn we naar de nieuwe pirates film geweest in 3D, supervet! Die moet je echt gaat zien met een leuk brilleke op! Savonds nog even een drankje gedaan met Cris (chileen waar we in het begin mee naar viña zijn gegaane ndie ik al een hele tijd niet meer had gezien). Zondag lekker een lambaldag en nog wat aand e studie gedaan. Daar moeten we nu eindelijk wat voor doen, allemaal leuke eindverslagen enzo. Wel beter, want al die tijd vond ik het eigenlijke echt tijdsverspilling om daar in de les te zitten en niet echt iets te leren. Ja basisdingen, zo van wat is cultuur? Kom op zeg! Als je dus zin hebt om een heel semester te feesten en amper wat aan school te hoeven doen dan moet je dus naar Santiago komen :P Maar zo gaat het er bij alle uitwisselingslanden aan toe heb ik al gehoord.

Mendoza
Vinos!
Oja ik zou zo Mendoza vergeten, zijn we ook nog geweest! Het was maar even kort, van vrijdagavond tot zondagochtend. Wel even een wijntour gedaan zaterdag op de fiets,dat was wel lache. Waren alleen met een te grote groep en 3 lekke banden waardoor we vervolgens maar 2 wijngaarden hadden bezocht. Had dus welgetedl 2 wijntjes op!

Dat was het weer, nog maar 4 weken les en dan nog 2 weken examens (maar 1 of 2) en dan zit het er al op in Santiago! Echt veel te snel gegaan door al die verloren tijd dat ik ziek was. Maarja, dan nu nog maar even to the max genieten hier!!!
Lekker proeven





Sneeuw op de grens!
Oja hoogtepuntje van vandaag: een in de fik vliegende theedoek omdat het gas nog aan stond :P

5 opmerkingen:

  1. Hai Suus,

    Je lijkt ma wel die laat ook dingen in de fik vliegen in de keuken omdat het gas nog aan staat hahahahha, snel nog ff skypen maandag was ik suf, duf en brak hahahaha.

    Als ik je kom opzoeken inSantigao gaan we wel ene mooie museumtoer doen ofzo! Lekker suf en uitkijken voor dachlawines enzo!

    En wie weet nog ergens een Merry christmas ;)

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxLinda

    xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Suus!!

    Gelukkig dat je je weer beter voelt..
    Zo in bed liggen is ook nix ;)
    Haha..en t partyen ook weer opgepakt zo te horen..moet je natuurlijk wel goed bijhouden..
    Heeeel veeeeeeeel plz!!!! En succes met je scriptie!! Hier is t de komende dagen jazzfestival..ook leuk ;) xxx miek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hola Suus

    Ja, dat kan jij goed, bedrust houden. Wel saaaaaaiiiii. En nu komen er weer leukere tijden.Jammer inderdaad van je tijd daar, maar wel goed bezig geweest met je scriptie.Knapperd!!!!!!Nog good luck voor de laatste 6 weken voordat je zus komt.
    Dikke zoen
    mamaatje xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lin er valt echt nog wel wat spannenders te bedenken hoor dan museas :P Fantasilandia bijvoorbeeld, lekker schreeuwen ind e achtbaan omdat we die in nederland niet hebben haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha die Susanne, fijn dat je weer opgeknapt bent. D'r is echt niks aan om daar ziek te zijn...hier trouwens ook niet!! Wat ik je nog wil vragen, zoals je misschien weet spaar ik zand, het liefst van exotische plekken waar bijna niemand komt, dussss als je op zo'n plekje komt en er toevallig aan denkt, mag je iets in een zakje doen....Thanks and have a nice time Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen