woensdag 27 juli 2011

Goodbye Santiago, hello beach!

Nou toch maar niet naar Púcon gegaan, te vies weer daar! Dus dan maar een weekendje naar Valparaiso gegaan met Jennifer. Dat is een UNESCO plaatsje met mooie gekleurde huisjes op een berg met heel veel graffiti. Zaterdag de hele dag daar rondgelopen en ontelbare trappetjes beklommen, de volgende dag spierpijn en nog even gechilled op het strand.
Savonds was de grote wedstrijd, de kwartfinale van de copa america! Helaas had chile verloren...maar niet getreurd, gewoon zuipen! Ik niet hoor haha. De jongens moesten er zelfs om huilen! Dat was dan weer best grappig.

Lin in Santiago!

Dinsdag lekker knettervroeg op gestaan om lin op te halen op het vliegveld. Ik was er natuurlijk veel te vroeg, wel handig, want zo kwam ik erachter dat er 2 uitgangen waren en dat ik lin even naar de goeie moest sturen via de sms, toch hendig zon telefoon :P We hebben de belangrijkste sights van Santiago gedaan en ook nog naar Pomaire geweest, een pottersbakkersdorpje, typisch chileens he. Daar hebben we een heerlijke pastel de choclo op! Das een maispastei met kip en gehakt uit de oven, heeerlijk!
Donderdagavond mn afscheidsborrel gehad, geen groot feest zoals het afscheidsfeest van Xenia en ik, gewoon gezellig wat drinken met een paar vrienden. Toch wel raar, want ik besefte niet echt dat ikd ie mensen misschien wel nooit meer zou zien. Ach, hje weet maar nooit, misschien kom ik ze nog wel ergens tegen op de wereld! En wie weet ga ik nog een keertje terug naar Chili, omdat ik er nu  niet echt van heb kunne genieten, gewoon nog een keer! Eerst de staatsloterij winnen ofzo.

La Serena & Iquique, ff niet in fullcolor
Vrijdagochtend lekker vroeg met de bus naar la Serena gegaan, een stadje aan het strand. Helaas zat het weer niet zo mee aan zee, lekker potdicht met mist of wolken of wat het ook was :( Zaterdag een lange strandwandeling gemaakt en het duurste restaurant uitgekozen om daar alleen wat frietjes te gaan eten waha. Maar we hadden het wel vantevoren gevraagd dus ze konden niet gaan zeuren! Zondag zijn we naar vicuña gegaan , een dorpje voorbij de bergen ,dus daar was het wel lekker zonnig! Het was de geboorteplaats van Gabriela Mistral, een nobelprijswinnares/dichter. Smiddags hop de bus in en op naar Iquique!

Iquique ligt 18 uur verder aan de kust, de laatste stop voordat we naar Peru gaan. Daar kwamen we ook weer niet in full color aan...weer die dikke mist :( Dus maar weer voorbij de bergen gegaan en de zon op gezocht! Eerst naar Humberstone gegaan, das een verlaten salpetermijnstadje. Best creepy, helemaal verlaten en je kon in alle huisjes kijken. Het was nog even zoeken om de goede bus te vinden vanaf iquique, het was ergens bij de markt, dus wij erheen en maar vragen aan iemand. Ik dacht dat oude vrouwtje weet het vast wel. Je moet humberstone uistspteken als gumbertone, zon beetje op zn chileens. Dus ik deed een poging, zegt ze: Hablame en chileno! a humminton? (zeg het dan op zijn chileens, naar humminton?) waha, zo spreken ze dat dus hier uit.


jaa daar istiedan de blauwe lucht!
Na Humberstone zijn we naar Pica gegaan, en niet Pico zoals ik het noemde toen ik de bus instapte. De bejaardesoos in de bus lachte zich helemaal kapot! haha ok dan. Pica is een inimini oase in de woestijn, echt grappig, ineens zon groene vlek uit het niets.Daarna lekker BBQ in het chille surfhostel. In de zomer is het hier vast superchill, nu was het een beetje rustig en braaf :)



Off to peru
Morgen gaan we lekker vliegen naar PERU! We hadden er eerst nog niet echt overnagedacht, maar toen we op gingen zoeken hoe lang het zou duren met de bus en hoe vaak we dan wel niet zouden moeten overstappen gingen we toch maar s zoeken naar vluchten. En we vonden zowaar een cheapassvlucht! Alleen lin dr creditcard werd niet geaccepteerd door de spaanse website waar we hadden geboekt, dus dan toch maar weer opnieuw bij een nederlandse, en toen uiteindelijk toch gelukt! Voor terug naar Buenos Aires gaan we ook proberen zon goeie deal te vinden, want het scheelt toch wel veel tijd.En zoveel hebben we niet voor zoveel moois dat we nog willen zien! Nog 4 weken precies.

Ojaa niet onbelangrijk, ik had maar liefst een 6,5 voor mijn scriptie. Niet echt denderend hoog, maar ik ben blij dat ik er vanaf ben. Bijna dan, moet nog iets aanpassen voordat ik hem officieel in mag leveren, maar goed, het is klaaar!

En ik heb nieuwe adidasjes met knaloranje veters

7 opmerkingen:

  1. gefeliciteeerd met je 6,5!!!! ben trots op je! :) lekker klaar en tijd om te genieten nu! veel plezier met linnieeee. We zien elkaaaar bijna weer!!!! :D xxxxxxxxxxx veer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heey meis, goed om te horen dat je je scriptie hebt gehaald! En ach of je nou een 8 of een 6,5 hebt, je hebt 'm iig in the pocket!
    Heel veel plezier in Peru!
    xxx Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yeah! Eindelijk bijna van dat scriptiegezeur af, lekker zeg! Zeker nu je nog 4 weken kunt reizen, kun je er extra van genieten! En ach, een 6,5 is voldoende hoor suus! Uiteindelijk gaat het om het papiertje, niet om het cijfer...
    Geniet van alle mooie dingen!
    Liefs xxx Jerney

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Susanne, nou voor mij heb je een 10 verdiend voor je scriptie na al die ellende!
    Ga in ieder geval genieten van de komende 4 weken samen met Linda, bij jullie is het in ieder geval mooier weer dan hier. Bij ons is het huilen met de pet op!!

    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hé Suus,
    Gefeliciteerd met je scriptie. Knap hoor, na al die ellende. En nu genieten van je laatste 4 weken daar, samen met Linda.
    Veel plezier en tot ziens
    Groetjes,
    Jan Noort

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee Suus!

    Gefeliciteerd met het behalen van je scriptie! Geniet van de komende 4 weken, veel plezier!

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Suus! Congrats met je cijfer..you made it! :-)
    Gneiet!
    Xx Angela

    BeantwoordenVerwijderen